In the jungle.... The mighty jungle :-)

13 december 2012 - Chiang Mai, Thailand

It's Jungle time!!!!

7 dec/9 dec

3 dagen en 2 nachten in de jungle.

Dag 1:
Om half 10 werden we met het open busje opgepikt bij ons hostel. Zo gingen we 1 voor 1 de andere mede groupies ophalen. Was zelfs beetje spannend. We zouden met z'n twaalven de tocht gaan doen, dus we waren wel benieuwd wat voor groep het was.
Het begon al leuk. 1 Japans meisje, 3 Nederlanders (met ons), 1 Usa en 1 Argentijn en het begon met 3 Koreanen en toen reed ie verder. 'Stop, stop' zeiden ze rustig.. er is er nog 1! Voordat de chauffeur het hoorde was het al 500m verder. Hij stopt en gaat de passagiers tellen, hij schiet in de lach en zegt o ja o ja en weer lachen. De vierde Koreaan mocht gelukkig ook nog mee. En zo rijden we dan met z'n alle na eerst de markt, orchideeën en vlinder markt gezien te hebben naar de Jungle....!!!

Eerst met z'n alle eten. Droge rijst en voor de andere met very spicy pepers erbij, wij hadden het verstandig overgeslagen :)
En op naar de olifantjes. Wat leuk zeg!!!  Wij mochten als echte dametjes op de zitjes gaan zitten en de jongens moesten op de nek gaan zitten, wat totaal niet comfortabel was. Maar wij hadden wel lol natuurlijk. We hadden banaantjes voor de olifanten gekocht en onze olifant 'Hola' ging stap voor stap verder. Bij iedere stap vertikte ze door te lopen en daar kwam de slurf weer, ze lustte wel een banaantje! Heel leuk tochtje door de jungle.
Daarna stond ons het echte werk te wachten! Ik dacht na Nieuw Zeeland de marathon wel aan te kunnen, maar dit sloeg alles. Samen met een andere groep In een temperatuur van 40 graden steeds helling naarboven in de jungle zien te komen. Wat hebben we gezucht en geblazen.... En dat was te zien!! Als 2 tomaatjes (of Rosie) komen we dan aan op plaats van bestemming. De groepen werden nu gesplitst en we kwamen aan inhet jungle dorpje waar we zouden overnachten.
Zo mooi om te zien. Iedereen zat buiten bij elkaar, allemaal kleine hondjes en biggetjes, de kinderen waren lief aan het spelen en werden even goed onderzocht.
We sliepen met z'n alle op een matje onder een muskieten net en met een zaklamp, moest je naar de 'badkamer'. Ook hier was een douche en de gebruikelijke toilet met emmertje.
S avonds met z'n alle gegeten en daarna een echte Old McDonald's has a farm Hieja Hieja ho avondje gehad. Gezongen, gekletst en gelachen.
Een massage before sleeping ennnn good night!!!

Dag 2:
Om 8 uur was het ontbijt ready! Vandaag gingen we met de andere groep verder, wat jeugdigere groep.  3 UK, 2 NL, 1 Jappie, 4 fransen en 2 Spaanse. Altijd leuk! En het leuke Japanse meisje ging ook met ons mee Aiko.
Het was weer zo ver, schoenen goed aantrekken en de Hike kan weer beginnen. Deze keer ging het helemaal naar beneden. Het was soms glad, dus je raadt het al, eng!! Want voor je het weet glijdt je naar beneden. Ik zal maar alvast zeggen, mijn broekje was niet meer licht maar bijna zwart..... En dat was niet van het vallen ;-)
Vandaag gingen we naar de watervallen die niet alleen mooi waren maar ook een redding in nood. Van al het klauteren in 40 graden verlang je echt naar een dikke duik in het water. Dus iedere keer hebben we lekker wat gelegen in het water. De gids, een hele aardige Thaise jongen, had de lunch al klaargemaakt en netjes bewaard in bladeren zodat het zelfs nog warm was.
Honger had je wel na zon hike! Dus dat was een heerlijke verrassing en dat we de noodles met stokjes moesten eten was nog een verrassing. Zoals jullie weten wat ik ook probeer, het lukt niet met stokjes eten! Dus dan maar op z'n Italiaans het eten om m'n stokjes geroerd en hap slik weg, Jamie!!!
De hike hing weer verder naar de volgende overnachtingsplaats.
Eerst met z'n alle neergeploft op ons 'bedje' en toen konden alweer gaan avondeten. Het is zo goed geregeld!!
Na het avondeten met z'n alle om het kampvuur gezeten, elkaar wat beter leren kennen. De biertjes gingen open! Maartje en ik ook aan het bier. Aan het bier? Yes aan het bier! Wel een blikje cola erbij om te spoelen ;-)
Het bier begon bij iedereen te werken en we hebben uit ieder land het meest typische drank liedje gezongen. 'Alcohoooll, alcohol, alcohol, alchohoool' uit Spanje en 'Sha.. Your woman and drink your beer' uit Engeland waren een echt succes en hebben tijdens de tocht nog veel gezongen en gedolt.
Met z'n alle nog naar de mooie sterrenhemel gekeken en het kampvuur was op een gegevend moment zo heet dat we allemaal slaapogen kregen en maar lekker naar bed gingen.

Dag 3:
Ook nu werd er weer voor ontbijt gezorgd. Even alle spullen nog in de zon laten drogen want wat waren onze kleren vies joh! En je moest voor de tocht 1 backpack meenemen. Dus veel kleren hadden we niet bij, maaaaarrrr dat hoort erbij he :-) ( we hadden zelfs minder bij dan de jongens :-))
Vandaag zouden we gaan raften. Eerst naar de plaats van bestemming wandelen en than get ready for rafting!
Ik had nog nooit geraft dus had hier ik wel heel erg naar uitgekeken. De groepen werden in 3 bootjes opgesplitst. Wij de 3 meiden en 1 Franse jongen, gingen de uitdaging aan. Raften met 3 meiden, kan niet veel goeds zijn!!!
Peddelen als een dolle, Forward!! Backward!!! En stuck!! We zaten klem tussen de rotsen. Peddelen, Forward!! Backward!!! En stuck!!
Ja echt waar en zo ging het steeds weer. Toen kwam er een heel lang stuk op rustig water. Het was overigens toch al heel rustig water vanwege het seizoen! Dat was dus niet zo spannend, maar daar bracht de guide verandering in en gooide ons 1 voor 1 iedere keer opnieuw in het water! Lachen dus!! Kracht om te peddelen hadden we natuurlijk niet meer!
Net wanneer ik dacht dat het meest spannende nog zou komen, gingen we stranden om vervolgens weer op een bamboovlot weer verder te gaan. =)
Ook hier werden we weer 1 voor 1 van de vlot afgegooid, maar deze keer hadden we hem ook terug gepakt!
Het was dus niet de meest spannendste raft maar it was big fun!!!!!

Daarna gingen we lunchen en was het tochtje voorbij... :(
Het was zo leuk met z'n alle! Zo gaaf om rond te trekken door de jungle! En het was ook echt perfect geregeld, echt top daagjes!

En met de bus gingen we dan weer met z'n alle terug richting Chiang Mai met 'sha.. Your woman and drink your beer' en dansjes.

S avonds hadden we nog met z'n alle afgesproken bij de rooftopbar. Wat heel gezellig was. Begon al goed met een Bucket vol met drank en daar is het dan ook precies fout gegaan en zo is de Highschool musical night ontstaan!!! Avondje om nooit meer te vergeten!! Het avondje eindigde als een after pool party met drankjes muziek en nog steeds heel veel gezelligheid! Alleen ontbrak de mac nog, dus dat hebben we dan maar laten bezorgen hihi :-)
En zo hebben we de zon weer op zien komen :-)

***

De dag erna of ja.. Paar uur later nog steeds die kater... Toch de scooter weer gepakt en weer lekker gecrossed en ja echt waar.. Deze keer zijn we toch echt naar de Doisu Tep gegaan, wat we iedere dag al van plan waren hihi!!

nu zijn we inmiddels 3 weken in Northern Thailand geweest en het was echt genieten!
We're leaving Thailand for a while, but we're coming back for the south again :-)
en en?? Bijna echt he!

NOW it's time for LAOS en morgen gaan we weer 3 dagen op pad, the gibbon experience =)

heel veel liefs uit Laos het gaat zo te lezen (veel te) goed en hebben het samen echt naar ons zin!! Xxx

1. Karel van Lanen:
    13 december 2012
    Super leuk om je verslagen te lezen Iris, en fijn dat je samen m eet maartje geniet enjoy your adventure and much greetings from the granny,s they love you
  2. Vera:
    15 december 2012
    :-) Dit zijn nog maar de eerste 3 weken,en er gaan er nog heel veel komen. De sha..your woman zullen er ook nog wel in verschijnen..XXXXXXXXXXXX
  3. Betsie Cromsigt:
    19 december 2012
    Hoi meiden,
    Wat hebben jullie toch veel plezier! Echt het straalt er van af!
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten!
    Nog heel veel plezier op jullie avonturen.
    Doei
  4. Merel:
    7 januari 2013
    Iris! Het broekje vies ja?! 7 kleuren stront wanne!! hihi Als ik dit zo lees wordt het tijd om mijn volgende reis weer te boeken... mmm wat zou het worden ;) 1ste bestemming zit erop laat de rest maar volgen! Enjoy!!