Vertrek.. De reis gaat beginnen

23 november 2012 - Düsseldorf Airport, Duitsland

Vertrek. 23 november

Vrijdagochtend ging dan de wekker om 6.30, want we moesten om 9 uur op het vliegveld van Düsseldorf staan.
Eerst in Berlicum verzamelen want daar zou Maartje al uitgezwaaid worden want niet iedereen kon mee naar het vliegveld.
Toen merkten we al dat het nu toch wel heel echt begon te worden.
Met z'n alle daarna op weg naar Düsseldorf, het was gelukkig rustig op de weg.
De auto's parkeren en heel veel zin in de reis hebben veranderd nu toch wel even in een naar gevoel.
Nog een drankje met papa mama merel&rony, Bjorn, moeder van Maartje& Bert en Malou.
We krijgen alle 2 nog paar leuke verrassinkjes mee die we in het vliegtuig pas open mogen maken, of zelfs 5 december! Spannenddd :-)

Maaaarrr toen was het dus 10 uur en moesten we toch echt door naar de gate om ons eerste vliegtuig naar Abu Dhabi te halen.
Nu moesten we dus afscheid gaan nemen. Echt geen fijn gevoel!
Na iedereen wel 2 keer geknuffeld te hebben, liepen we dan samen door de gate helemaal vol tranen.
Eerst nog door de Douane die er allemaal al niet meer zo'n zin in hadden. Het ging allemaal niet snel genoeg, want we waren én nog steeds aan het zwaaien naar iedereen en tegelijkertijd ook onze spullen op de band aan het leggen.
Nog voor de laatste keer zwaaien...... En dan snel doorlopen anders lukt het weggaan niet meer hoor :-)
De tranen veranderen gelukkig snel weer in een lach want na een lange paspoort check bleken we toch echt de laatste 2 passagiers van het vliegtuig te zijn. We werden al gewenkt dat we een sprintje moesten doen, want ja ze waren alweer op ons aan het wachten!

Het eerste vliegtuig zal van Düsseldorf naar Abu Dhabi vliegen. Je ziet al veel Arabieren zitten met lange zwarte haren en een wit gelaad aan.
Het is een luxe vliegmaatschappij. Je krijgt een pakketje met tandenborstel, oogmasker en oordopjes voor het slapen, die wel van pas zouden komen!
Aan de taal kon ik nog niet wennen, vind het heel raar gezegd echt klinken alsof ze een aanslag aan het plegen zijn..... Haha zo geheimzinnig
Maaaaarr dat was gelukkig niet zo!

Van Abu Dhabi vliegen we dan naar onze final destination Bangkok!
Eenmaal aangekomen snel onze backpacks van de loopbanen halen en op een kar gelegd. Er was nog ruimte over om erbij te zitten, dus dat deed ik en Maartje scheurt ons naar buiten. Ondertussen een paar blikken van 'meiden daar is die kar niet voor bedoeld' :-) maar wij vonden het wel leuk!!

We lopen door de uitgang en worden verrast alsof er een hete föhn op ons gehouden wordt. Dat is weer even anders.
We hadden alweer een paar tijdsprongetjes gemaakt waardoor we de taxi naar ons hotel, rambuttri village hebben genomen en alle 2 meteen als een os in slaap vallen.

1. Hannie:
    1 december 2012
    Hoi Iris,

Ik heb jouw eerste reisverhalen weer gelezen, dat wordt de komende maanden ook voor ons weer genieten.
    Hier is het zo'n 4 graden met kans op een vlok natte sneeuw.
    December is begonnen Sinterklaas nog in het land, en de kerstman staat om de hoek te kijken wanneer het zijn beurt is, om op het toneel te verschijnen.
    Ik ben benieuwd of hij ook Thailand aan doet.

Lieve groetjes van Hannie.
  2. Merel:
    8 december 2012
    Ja ja het is weer begonnen!! Wel een hele andere trip dan aussie.. Maar wederom ontbreekt de lol niet!
    Dikke kus
  3. Kelly:
    9 december 2012
    Nice!!! Wordt inderdaad weer genieten van je verhalen. Ben benieuwd hoe lang jullie nu in t vliegtuig hebben gezeten? Xxx